Nærmere om jul og nyttårsaften - Covid-19

Som på julaften bør antall gjester også begrenses på nyttårsaften. For en inkluderende feiring med familie og venner kan man likevel ha opp til maksimum 10 gjester på julaften og nyttårsaften (alternativt to andre dager), mot den gjeldende begrensningen på 5. Det bør oppfordres til å ta hensyn til og inkludere enslige og andre som ellers kan falle utenfor.

Det forutsettes uansett at det er praktisk mulig å følge smittevernreglene og holde avstand, og antallet gjester må
begrenses avhengig av dette.

Fyrverkeri må brukes etter de til enhver tid gjeldende nasjonale regler og bestemmelser og kommuneoverlegen vil fraråde felles oppskyting der flere enn husstanden deltar og minner om at avstandsbestemmelsene fortsatt gjelder ute.

Kommuneoverlegen har videre anbefalt kommunen om ikke å ha en felles kommunal fyrverkerioppskyting i år.