Trygghetsalarm

Eldre, funksjonshemmede eller andre brukergrupper som har behov for akutt helsehjelp kan søke om trygghetsalarm. 

En trygghetsalarm skaper trygghet hos bruker og det er større mulighet for at bruker kan bo lenger hjemme. Alarmen kobles opp og går direkte til responssenteret  Bruker bærer ”smykket” til alarmen på seg. Responssenteret vurderer hvordan alarmanrop skal håndteres videre. Responssenteret melder i fra til pårørende eller til hjemmetjenesten som reiser hjem til brukeren. Alle med trygghetsalarm skal ha kommunal nøkkelboks slik at man kan ta seg inn i hjemmet dersom brukeren ikke er i stand til å åpne døra selv.

Søk om trygghetsalarm

Søknad

Dersom du har spørsmål om trygghetsalarm, kan du ringe tildelingstjenesten på telefon 37199607/97738449.

Hva koster det?

Se prisliste.

Kontaktinformasjon

Tildelingstjenesten
Tildelingstjenesten
E-post
Telefon +47 37 19 96 07