Invitasjon til informasjons-/drøftingsmøte - Planrevisjon

I forbindelse med at veivesenet skal sluttføre fylkesveien med gang- og sykkelveg på strekningen fra Nygård til Fiane inviterer kommunen og veivesenet til informasjonsmøte i kommunehuset i Tvedestrand torsdag 16. januar klokken 18.00.

Det er behov for noen forbedringer av reguleringsplanen fra 2014, og veivesenet skal nå begynne arbeidet med planrevisjonen. Hensikten med møtet er å komme i tidlig dialog med grunneiere i området, slik at beslutningsgrunnlaget blir best mulig.

Etter møtet vil veivesenet utarbeide planforslag som vil bli lagt ut til offentlig høring og deretter behandlet av kommunen.

Motivet for planendringene er å forbedre trafikkmønsteret i «Fianekrysset», samt å bedre sikkerheten for syklende ved Nygård. Det skal også ses på løsning til forbedret adkomst til Fiane for oppsitterne langs Holtsveien (gamle E18).