Rådgivning om teknologiDet er den enkelte innbyggers ansvar å finne gode løsninger for ulike livsfaser og problemstillinger, men kommunen gir gjerne råd og veiledning innen velferdsteknologi og andre hjelpemidler.Tildelingskontoret, fysioterapeut, ergoterapeut, ansatte i hjemmetjenesten, og teknologirådgiver er tilgjengelige for spørsmål.Vi kan bidra til å finne de beste produktene til den enkelte brukers behov, og installere og tilpasse disse så de virker optimalt for den enkelte bruker. Vi bistår også med søknader til NAV/hjelpemiddelsentralen, og kan gi råd om diverse produkttyper som innbyggerne selv kan anskaffe.Eksempler på aktuell teknologi:Mobiltelefon med ulike varslingsløsninger (alarmknapp, GPS mm.)videosamtale for pårørende (nettbrett, mobil eller Komp)robotstøvsugerebruk av høreapparaterkomfyrvern med merSe også kommunens nettside om hjelpemidler.Ta kontakt på epost eller telefon. Kontakt-info finnes på hovedsiden om velferdsteknologi. Publisert 02.08.2023 14:00 Sist endret 04.04.2025 14:19