Rådgivning om teknologiDet er den enkelte innbyggers ansvar å finne gode løsninger for ulike livsfaser og problemstillinger, men kommunen gir gjerne råd og veiledning innen velferdsteknologi og andre hjelpemidler. Tildelingstjenesten, fysioterapeut, ergoterapeut, ansatte i hjemmetjenesten, og teknologirådgiver er tilgjengelige for spørsmål. Vi kan bidra til å finne de beste produktene til den enkelte brukers behov, og installere og tilpasse disse så de virker optimalt for den enkelte bruker. Vi bistår også med søknader til NAV/hjelpemiddelsentralen, og kan gi råd om diverse produkttyper som innbyggerne selv kan anskaffe. Eksempler på aktuell teknologi: Mobiltelefon med ulike varslingsløsninger (alarmknapp, GPS mm.) videosamtale for pårørende (nettbrett, mobil eller Komp) robotstøvsugere bruk av høreapparater komfyrvern med merSe også kommunens nettside om hjelpemidler.Ta kontakt på epost eller telefon. Kontakt-info finnes på hovedsiden om velferdsteknologi. Publisert 02.08.2023 14:00 Sist endret 07.02.2024 12:48