Rådgivning om teknologi

Det er den enkelte innbyggers ansvar å finne gode løsninger for ulike livsfaser og problemstillinger, men kommunen gir gjerne råd og veiledning innen velferdsteknologi og andre hjelpemidler.

Tildelingstjenesten, fysioterapeut, ergoterapeut, ansatte i hjemmetjenesten, og teknologirådgiver er tilgjengelige for spørsmål.

Vi kan bidra til å finne de beste produktene til den enkelte brukers behov, og installere og tilpasse disse så de virker optimalt for den enkelte bruker. Vi bistår også med søknader til NAV/hjelpemiddelsentralen, og kan gi råd om diverse produkttyper som innbyggerne selv kan anskaffe.

Eksempler på aktuell teknologi:

  • Mobiltelefon med ulike varslingsløsninger (alarmknapp, GPS mm.)
  • videosamtale for pårørende (nettbrett, mobil eller Komp)
  • robotstøvsugere
  • bruk av høreapparater
  • komfyrvern med mer

Se også kommunens nettside om hjelpemidler.

Ta kontakt på epost eller telefon. Kontakt-info finnes på hovedsiden om velferdsteknologi.