Nyby i Tvedestrand

Tvedestrand kommune og frivilligsentralen har tatt i bruk NyBy-appen og oppskalerer nå aktivitetene. Det går veldig fint an å organisere frivillig innsats via en app - og det trenger ikke å gå på bekostning av det gode møte mellom mennesker.

I Tvedestrand er disse gruppene oppretta på Nyby:

Følgetjenesten

Mosjons- og aktivitetsoppdrag

Praktiske småoppgaver

Spisevenn

Sosiale aktiviteter

Til nye frivillige og de som ennå ikke har tatt NyBy-appen i bruk: Last ned appen Nyby på mobilen og sjekk ut mulighetene for å bli frivillig.

Alle vil bli fulgt opp med en snakk, en kopp kaffe og en nærmere avtale rundt det frivillige engasjementet, ta kontakt med Tvedestrand Frivilligsentral hvis du har spørsmål

Nyby bygger på frivillighet, og hjelp ytes uten godtgjøring. Evt kjøregodtgjørelse må avtales mellom partene før oppdragets start. Vi anbefaler å benytte statens satser for kjøregodtgjøring. Tvedestrand kommune, Nyby og Frivilligsentralen står ikke ansvarlig for skader, ulykker, tyveri, avlyste avtaler m.m.